چگونه مهارتهای خود مدیریتی را بسازیم و بهبود دهیم
چگونه مهارتهای خود مدیریتی را بسازیم و بهبود دهیم
خود مدیریتی آمادگی برای آینده ، داشتن حال خود و مراقبت از کاری است که انجام می دهید - و همچنین یادگیری اینکه چگونه می توانید دفعه بعد بهتر عمل کنید. خود مدیریتی یک روش واقعاً مهم برای رشد به عنوان یک فرد است ، نه فقط در محل کار. نوزادان در قبال کاری که انجام می دهند مسئولیتی ندارند. هرچه رشد می کنیم ، می فهمیم که مسئولیت پذیری در قبال خود مهم است زیرا همیشه شخصی در آنجا پیدا نمی شود که با هر قدم شما دست شما را بگیرد.
در اینجا چند روش برای ایجاد سه عنصر اصلی خود مدیریتی (ابتکار عمل ، سازماندهی و پاسخگویی) آورده شده است.
راه های تقویت ابتکار عمل
شروع یک پروژه - داشتن ایده و تلاش برای پیگیری آن از ابتکار عمل بزرگی نشان می دهد.
در اوقات فراغت خود یک دوره را انجام دهید - انتخاب برای پیشرفت مهارت ها و دانش خود به کارفرمایان نشان می دهد که چقدر انگیزه و تمایل دارید.
داوطلبانه - دادن وقت خود به یک هدف خوب باعث برجسته شدن شما می شود و می تواند به شما در پرورش طیف وسیعی از مهارت ها کمک کند. به عنوان مثال ، شما می توانید با اشتغال جوانان انگلستان به یک سفیر جوانان تبدیل شوید.
آموزش حرفه ای جوان ما را به پایان برسانید! اگر هنوز این کار را انجام نداده اید ، کاملاً رایگان است و آموزش نشان می دهد که در حال حاضر برای ایجاد مهارت های زندگی خود ابتکار عمل را دارید.
راه های توسعه سازمان شما
برای پروژه ها مهلت تعیین کنید - نحوه دستیابی به هدف خود را برنامه ریزی کنید. چه زمانی و به چه ترتیب باید کارهای خاصی انجام شود؟
از برنامه ریز استفاده کنید - از یک ابزار کاغذی یا آنلاین استفاده کنید که به شما کمک می کند دفترچه خاطرات ، وظایف و اطلاعات مهم خود را مدیریت کنید.
یک روال معمول ایجاد کنید - برای اطمینان از اینکه برای روز آینده آماده هستید ، یک برنامه روزانه تنظیم کنید.
راه های توسعه پاسخگویی
وظیفه ای را که به شما محول شده است داشته باشید - وقتی کسی به شما وظیفه ای می دهد (به عنوان مثال یک معلم ، رئیس یا والدین / سرپرست) وظیفه خود را تصور نکنید. با خود بگویید: «این وظیفه من است. اشتیاق من به این کار من را به عنوان یک شخص منعکس می کند ، و من آماده افتخار کردن برای آنچه که انجام می دهم است. "
برای انجام هرچه بهتر کارها مسافت بیشتری را طی کنید - اگر کار یا فعالیتی به شما محول شده است و این کار خوب پیش نمی رود ، به این فکر کنید که چه قدم های دیگری می توانید برای بهتر کردن آن بردارید. آیا کسی وجود دارد که بتوانید با او صحبت کنید؟ اقدام اضافی شما می توانید انجام دهید؟ روش جدیدی که می توانید به مشکل نگاه کنید؟