توصیه هایی برای مدیران تازه کار
نکات مهم برای مدیران اولین بار
1. شروع به تفویض اختیار کنید.
شما دیگر فقط یک انجام دهنده نیستید ، وظایف را از لیست کارهای انجام شده بررسی می کنید. شما در حال حاضر یک رهبر و یک مربی هستید که باید بر موفقیت دیگران تمرکز کنید. و این مستلزم تفویض مسئولیت است.
به راحتی می توانید عادت کنید که بگویید ، "من فقط این کار را انجام می دهم" - مخصوصاً وقتی با مأموریتی که چندین بار انجام داده اید یا یک سیستم تنها می دانید چگونه از آن استفاده کنید مواجه شوید. اما شما باید با اشتیاق مقابله با وظایف مبارزه کنید. هر چه زمان بیشتری را صرف تدریس گزارش های مستقیم در مورد نحوه حل یک مشکل خاص کنید ، زمان کمتری را از دست می دهید که بعداً وظیفه دوباره ظاهر می شود.
با تفویض اختیار به کارمندان خود ثابت می کنید که به آنها برای انجام کار اعتماد دارید و به نظرات آنها اهمیت می دهید - و این بر روحیه تأثیر مثبت می گذارد. تحقیقات گالوپ نشان می دهد که مدیران در درجه اول مسئول میزان مشارکت کارکنان خود هستند. شما باید فرصت های توسعه حرفه ای و فرصت یادگیری مهارت های جدید را در اختیار کارکنان قرار دهید. به یاد داشته باشید: اگر تیم شما شکست بخورد ، شما نیز این کار را انجام می دهید.
2. نحوه برخورد با شرایط دشوار را بیاموزید.
با توجه به اینکه کارکنان در ایالات متحده 2.8 ساعت در هفته را صرف تعارض در محل کار می کنند ، اجتناب ناپذیر است که خود را در برخی مکالمات پرتنش پیدا کنید.
وقتی این کار را می کنید ، ممکن است غریزه شما این باشد که آنها را نادیده بگیرید به این امید که اوضاع در نهایت خود به خود حل شود. شاید رویارویی شما را ناراحت می کند یا نمی خواهید احساسات زیردستان را جریحه دار کنید. هرچه بیشتر از مشکلی اجتناب کنید ، بدتر می شود ، به همین دلیل است که باید نحوه حل م effectivelyثر تعارضات محل کار را بیاموزید.
اگر اعضای تیم شما با مشکلی روبرو می شوند ، به طور فعال به صحبت های آنها گوش دهید و همدلی را تمرین کنید. این مهم است که شما احساسات کارکنان خود را بپذیرید و دیدگاه آنها را درک کنید تا بتوانید به اصل مسئله برسید و به طور مشترک در جهت حل مناسب کار کنید.
3. روابط تغییر یافته را بپذیرید.
درگیری محل کار اغلب زمانی رخ می دهد که روابط شما شروع به تغییر می کند. اگر از درون ارتقاء یافته اید ، ممکن است شخصی که مرتباً با او شایعه می کردید یک گزارش مستقیم باشد یا اینکه کارمندانی را مدیریت کنید که زمانی همسالان شما بوده اند.
یافتن تعادل بین دوست و مدیر سخت است - اما مهم است. برای به اشتراک گذاشتن برخی اطلاعات بسیار محرمانه است و نمی توانید اجازه دهید روابط شخصی قضاوت شما را رنگ آمیزی کند. به همین دلیل بهتر است هر گونه تغییر را به صورت پیشگیرانه بررسی کنید. این می تواند به همین سادگی باشد که می گوید: "من برای دوستی ما ارزش قائل هستم اما به عنوان یک مدیر ، من نیاز دارم که تیم به من اعتماد کند و من را عادل و سازگار ببیند."
اگرچه این یک گفتگوی آسان نخواهد بود ، اما یک مکالمه ضروری است.
4- بر ایجاد اعتماد تمرکز کنید.
تحقیقات نشان می دهد که وقتی کارکنان احساس می کنند مدیرانشان به آنها اعتماد دارند ، تلاش بیشتری در محل کار انجام می دهند و در نقش های خود شادتر هستند. بنابراین اولویت بندی اعتمادسازی مهم است.
با هر یک از گزارش های مستقیم خود ، جلسات فردی را برنامه ریزی کنید. در طول آن جلسات ، از اهداف حرفه ای آنها بپرسید و چگونه می توانید به آنها در برداشتن گام بعدی در حرفه خود کمک کنید. اگر آنها می خواهند مهارت خاصی را بیاموزند ، آیا پروژه ای وجود دارد که می توانید به آنها اختصاص دهید یا آموزشی که می توانید توصیه کنید؟ اگر در آینده آنها سرمایه گذاری کنید ، به احتمال زیاد آنها سرمایه گذاری بیشتری در شرکت خواهند داشت.
شفافیت همچنین می تواند به ایجاد اعتماد کمک کند. وقتی تصمیمات گرفته می شوند ، علناً درباره پیامدها و نتایج آن تصمیمات ، چه مثبت و چه منفی ، با تیم صحبت کنید. اطلاعات مهم و همچنین آنچه را که روی آن کار می کنید به اشتراک بگذارید و دیگران را نیز به انجام این کار تشویق کنید. این ارتباط باز و صادقانه باعث ایجاد اعتماد بین تیم می شود.
5. بازخورد به موقع ارائه دهید.
طبق نظرسنجی انجام شده توسط PwC ، نزدیک به 60 درصد از پاسخ دهندگان به طور روزانه یا هفتگی دوست دارند بازخورد داشته باشند. اگر کارمندی نیاز به بازخورد دارد ، مطمئن شوید که به موقع است ؛ فقط منتظر بررسی سالانه نباشید اگر پروژه به اتمام برسد ، زیردستان نمی توانند توصیه کنند و اگر بلافاصله به وضعیت رسیدگی نکنید ، ممکن است موانع بیشتری ایجاد کنید.
با ارائه بازخورد به موقع ، به کارکنان این شانس را می دهید که عملکرد خود را بهبود بخشیده و به صورت حرفه ای رشد کنند ، که به نوبه خود باعث ایجاد اعتماد می شود.
6. بازخورد بخواهید.
همانطور که از کارکنان تیم خود انتظار دارید که به طور مداوم از بازخوردی که به آنها می دهید بیاموزند ، مهم این است که شما نیز سعی کنید نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کرده و به رشد خود در طول زمان کمک کنید.
از درخواست بازخورد سازنده از کارکنان خود نترسید تا بتوانید زمینه هایی را که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشید ، مشخص کنید. این نه تنها به شما در تعیین اهداف برای خود کمک می کند ، بلکه به کارکنان شما نیز نشان می دهد که شما برای نظرات آنها ارزش قائل هستید و منافع تیم را به طور کلی در دل دارید.
7. یک مربی پیدا کنید.
مشکلاتی که احتمالاً با آنها روبرو هستید جدید نیستند. شخصی در شرکت یا صنعت شما قبلاً با کارمندی که عملکرد ضعیف دارد برخورد کرده است یا مجبور شده است به کسی بگوید که مزایای مورد نظر خود را بیش از حد تضمین نمی کند.
به همین دلیل بسیار مهم است که مربیانی را پیدا کنید که بتوانید برای مشاوره به آنها مراجعه کنید
- ۰۰/۰۶/۱۱