مدیریت افراد با گوش دادن شروع می شود
ما گوش دادن خوب را چیزی می دانیم که بین شروع و پایان یک مکالمه اتفاق می افتد: مراقب بودن ، برقراری ارتباط چشمی ، یادداشت برداری و انتظار برای پایان کار طرف مقابل قبل از شروع صحبت. و اینها همه بخشهایی از مجموعه مهارت گوش دادن است که باید تمرین کنید.
اما گوش دادن خوب برای نقش مدیریت ضروری است و قبل از اینکه حتی با کارمندی صحبت کنید ، شروع می شود. به گفته دیان شیلینگ ، متخصص هوش هیجانی ، کلیدهای خوب گوش دادن شامل داشتن ذهن باز و عدم نتیجه گیری سریع قبل یا در حین مکالمه است.
این بدان معناست که شما نمی توانید فرض کنید کارمند به چه چیزی فکر می کند ، مشکلش چیست یا راه حل مشکل او چیست - شما باید تصورات پیش فرض خود را کنار بگذارید و باید از آنها بپرسید. حتی اگر فکر می کنند علت مشکل آشکار است ، یک مدیر بزرگ با هدف درک بیشتر شرایط تا آنجا که ممکن است گوش می دهد. آنها فقط به دنبال راه حل احتمالی نیستند. برای جلسات آماده شوید ، اما فکر نکنید که همه پاسخ ها را می دانید.
2. مشکلات شخصی را از مشکلات سازمانی جدا کنید.
کارکنان با مشکلاتی روبرو خواهند شد و شما باید در حل آنها کمک کنید. اما همه مشکلات یکسان ایجاد نمی شوند. علل اصلی مشکلات محل کار اغلب به دو دسته شخصی و سازمانی تقسیم می شوند. آنها ممکن است هنگام صحبت با یک یا چند کارمند به یک شکل ظاهر شوند ، اما درک تفاوت شما را از پاسخ نامتناسب نجات می دهد. درمان یک مشکل سازمانی مانند یک مشکل شخصی مانند قرار دادن یک سرباز در پنجره شکسته است. به طور مشابه ، درمان یک مشکل شخصی مانند یک مشکل سازمانی مانند تغییر آشپزخانه برای تبدیل شدن به یک آشپز بهتر است.
مشکلات شخصی ممکن است موارد زیر باشد:
حجم کاری فردی یک کارمند
مشکل یک کارمند با روند کار آنها
نارضایتی کارکنان از اعضای تیم یا عملکرد آنها
نارضایتی یک کارمند از کار به دلیل تمایل به تغییر پروژه
این مشکلات ، هنگامی که با یک (یا چند نفر) کارمند ایجاد می شود ، می تواند با مهارت های مدیریتی افراد شما و بدون سازماندهی مجدد قابل توجه اصلاح شود. از سوی دیگر ، مشکلات سازمانی ریشه دوانده و نمی توان آنها را با حل مشکل یک کارمند حل کرد.
مشکلات سازمانی ممکن است به شرح زیر باشد:
تیم هایی که نمی توانند به طور جمعی با حجم کار کنار بیایند
مشکلات گردش کار اغلب منجر به خطا یا تأخیر می شود
به دلیل عملکرد کلی ضعیف بین اعضای تیم
عدم کنترل کارکنان بر پروژه های کاری و مسیرهای شغلی
این مسائل ناشی از مشکلات ذاتی در سازمان شرکت است. مدیران باید از مهارتهای مدیریتی افراد خود برای درک مشکل سازمانی در پشت مشکلات فوق استفاده کنند ، در حالی که هنوز افراد می توانند سر کارکنان را تا زمانی که مشکل واقعاً برطرف نشود ، بالا نگه دارند.
- ۰۰/۰۶/۰۷